Alcohol – De effecten van alcohol tijdens een keto dieet

Alcohol tijdens Keto Dieet, wat doet het eigenlijk met je en hoe kun je hier het beste mee om gaan?

Goed om toch even stil te staan bij drank en de gevolgen. Eerst de harde waarheid:

Alcohol is per definitie slecht voor je. Altijd!

Ook niet 1 glas? Nee. Gezond drinken bestaat niet. Het is slecht en het grootste risico is de kans op het aanjagen van een vorm van kanker. Iedere wetenschapper zet kanker op nummer één als het gaat om risico’s van drinken.


Alcohol drinken en de gevolgen alcohol op je dieet

Alcohol, of eigenlijk het afbraakproduct hier van in je lichaam geeft een toxisch effect in het lichaam waardoor cellen en DNA beschadigd raken.

Daar komt nog bij dat het gebruik het herstel van DNA afremt. Cellen in ons lijf gaan met regelmaat stuk. Dit gebeurt niet alleen door het drinken maar bijvoorbeeld ook door Uv-licht van de zon.

Ons lichaam is prima in staat deze beschadigingen zelf te herstellen. Het gebruik van alcohol vertraagt dit proces van herstel.

Maar dan zijn we er nog niet, ons immuunsysteem heeft ook te lijden onder het glas wijn of bier. Wees je bewust van het risico dat je neemt wanneer je kiest om alcoholische drank te nuttigen.


De Harde Realiteit van Alcohol Gebruik

In 2009 is er een lijst gemaakt door een groep experts in opdracht van Jellinek. Bekijk de tabel hieronder en denk dan eens aan de beelden van vroeger: de tv-presentator zat rustig een sigaret te roken in zijn programma. Of voor sommige zelfs de leraar die meerdere sigaretten rookte achter zijn bureau in de klas. Dit kan je je nu onmogelijk voorstellen.

Wanneer alcohol vandaag de dag zou worden uitgevonden, zou het nooit een legaal product zijn.


Acute Toxiciteit (ziekten, overdosis)

  1. Heroïne
  2. Crack
  3. Methamfetamine
  4. Alcohol
  5. Cocaïne
  6. GHB

Chronische Toxiciteit (ziekten)

  1. Tabak
  2. Crack
  3. Alcohol
  4. Methamfetamine
  5. Cocaïne
  6. Heroïne
Glas-met-sterke-drank

Verslaving

  1. Heroïne
  2. Crack
  3. Tabak
  4. Methamfetamine
  5. Cocaïne
  6. Alcohol

Sociale Schade Bevolking

  1. Alcohol
  2. Tabak
  3. Crack
  4. Heroïne
  5. Cocaïne
  6. Cannabis

Sociale Schade Individueel

  1. Crack
  2. Heroïne
  3. Alcohol
  4. Tabak
  5. Cocaïne
  6. Methamfetamine

De effecten van drank op je vetverbranding

Doordat drank een geaccepteerde drugs is en legaal te verkrijgen in de winkel of in de kroeg, is de kans groot dat je ondanks de risico’s die net genoemd zijn je weleens drinkt.

Of misschien zelfs regelmatig drinkt. Onthoudt dan dat het drinken je vetverbranding drastisch vermindert.

Alcohol wordt door de lever omgezet in acetaat. Het verwerken van dit gif krijgt de hoogste prioriteit van je lichaam.

Het zorgt ervoor dat de vetverbranding in je gehele lichaam op een lager pitje komt te staan.

Je lichaam verbrand minder vetten en slaat hierdoor die vetten die het niet kan verbranden op.

Wanneer je aanleg hebt om dikker te worden eet dan heel bewust gezond op de dagen dat je drinkt en vermijdt vette producten. Snacken omdat je een drankje op hebt is dus geen goed idee.

De beste optie is om de drank helemaal te laten staan. Dan zal dat je keto dieet schema alleen maar ten goede komen.