Nachtrust – Zonder een goede nachtrust kan je niet afvallen

Nachtrust heb je nodig. Lees waarom slaap belangrijker is dan je denkt.

Om je goed en energiek te voelen is een gezond functionerend lichaam een must. Gezond oud worden hangt af van meerdere factoren.

Slaap, het behoren tot een sociale kring, dagelijkse beweging, voeding en het relativeren van stress zijn 5 pijlers die omvallen als ze niet in balans zijn.


Nachtrust is essentieel voor je gezondheid

Slaap is een onderschatte speler in je gezondheid. Het is net als de andere voeding en bewegen een noodzakelijke schakel om gezond te zijn. Wat je misschien nog niet wist over slaap:

het effect van slechte nachtrust is nadelig op insuline-gevoeligheid en glucosetolerantie.

geen goede nachtrust verhoogt systemische ontstekingen. Het C-reactief proteïne neemt toe en zo ook de neiging dat bloedplaatjes gaan bundelen. Alle moderne degeneratieve ziektes (ziektes waarvan de oorzaak niet precies bekend is) hebben een gemeenschappelijke deler van de verhoging van systemische ontsteking.

slechte nachtrust verhoogt de kans op darmproblemen (lekkende darm).


Nachtrust Tijdens je Keto Dieet

Je gaat merken dat je doordat je een Keto Dieet schema volgt al beter gaat slapen. Je lichaam raakt op alle vlakken meer in balans: hormonaal, qua energie want je voed je lichaam in plaats van je maag alleen te vullen, je gehele stofwisseling ondergaat een transformatie waardoor je afvalstoffen goed worden afgedreven. En je beweegt meer dus heb je oprecht behoefte aan rust.


vrouw ligt te slapen voor een goede nachtrust

Spreek tijdens het keto dieet met jezelf voor de dagen door de week een bedtijd af. Bouw je dag af door minimaal een uur voordat je naar bed gaat geen impulsen meer te ontvangen van televisie, beeldscherm, tablet of gsm. Door de impulsen en licht van de schermen houd je je hersenactiviteit op ¨actief¨, terwijl je biologische ritme in rust hoort te zijn.

Je kunt in plaats van ’s ochtends ook in de avond douchen, visualiseer dat je de dag door het putje spoelt en je zo je hoofd leeg maakt.

Zorg voor voldoende frisse luchttoevoer tijdens de nacht en houd de slaapomgeving rond een aangename 18 graden Celsius.

Weltrusten!